Det gode samarbejde

Forældresamarbejde

Vi lægger stor vægt på et godt forældresamarbejde, og dialogen er den bedste vej til at skabe de rammer hvori Jeres barn trives og udvikler sig bedst muligt.

Vi oplever mange sjove episoder med børnene hver dag, som I ikke ser.

Disse oplevelser vil vi gerne dele med Jer. Vi vil derfor gerne opfordre til, at I tager Jer tid til at aflevere og hente på en god og rolig måde, så vi eventuelt også har tid til en snak.

Vi håber at I vil komme ned i Mariehønen og opleve Jeres barns leg og kammeratskabs relationer de dage hvor tiden er til det.

Vi synes det er hyggeligt, hvis I har tid og lyst til at deltage i vores udflugter eller aktiviteter i huset.

Spørg os dog altid først, så vi har mulighed for at vurdere om børnene får mere ud af den pågældende aktivitet hvis I ikke deltager.

Forældreråd

Mariehønen har sit eget forældreråd, som er et frivilligt organ af engagerede forældre.

Forældrerådets opgave er primært at være talerør for resten af forældregruppen. Derudover står forældrerådet for den årlige sommerfest.

Der afholdes fire møder om året, hvor også en medarbejderrepræsentant og lederen deltager.

Det er muligt at blive valgt til forældrerådet hvert andet år. Som medlem af forældrerådet, er det også muligt at stille op som repræsentant til områdebestyrelsen for en fireårig periode.

Kommunikation imellem forældrene

Der findes en Facebook gruppe ("Mariehønen i Ledøje") som administreres af en repræsentant fra forældrerådet.

Her har I mulighed for at tage kontakt til forældrerådet, at følge med i hvad de er optaget af, samt byde ind hvis der er noget I tænker kunne være relevant for rådet.