Hvem er vi

Velkommen til Børnehuset Mariehønen.

Mariehønen er et mindre børnehus hvor vi alle kender og har omsorg for hinanden, store som små.

Børnehuset Mariehønen er en integreret daginstitution med børn i alderen 0 - 6 år. Vi er et dejligt børnehus fuld af liv, med børn der leger og lærer. Vi holder til i den gammel landsbyskole i smukke naturomgivelser, som vi benytter daglig, når de forskellige børnegrupper, på skift tager ud for at udforske naturen.

Vi er normeret til 24 vuggestuebørn og 44 børnehavebørn fordelt på 2 vuggestuegrupper med 12 børn i hver, samt 2 basis grupper i børnehaven.

I Mariehønen ser vi på barnet i børnefællesskabet og arbejder altid med at skabe værdifulde relationer til alle børn. Vi tror på, at vi som mennesker formes i mødet med den anden og at vi som voksne altid er ansvarlige for relationen. Alle børn skal opleve at være en del af fællesskabet og blive mødt af omsorgsfulde og nærværende voksne.

Børn på gynge Læringsmiljø  Heste Skole