Når du afleverer dit barn

Om morgnen

Når i kommer om morgnen med jeres barn, tager i stille og roligt jeres barns overtøj af i garderoben. Når i er klar kommer i hen til stuen hvor personalet vil være klar til at tage i mod jer og jeres barn. Vi vil gerne have at afleveringen så vidt muligt forgår ved døren til stuen, da vi har erfaret af det kan være meget forstyrrende for de andre børn på stuen med mange forældre om morgnen. Hvis jeres barn skulle få en periode hvor det er svært at vinke til mor og far så tager vi en snak om det og laver en plan der virker for jer og jeres barn.

Hvornår skal børnene være i Mariehønen?

Det er vigtigt at Jeres barn er her senest kl.9.30, da vi starter aktiviteter på det tidspunkt både i børnehaven og i vuggestuen. Vuggestuen deler sig på de to stuer kl. 8:30 til frugt og sang, Vuggestuen holder samling mellem kl 8:30-9:00.

Hvis I ikke har mulighed for at komme inden 9.30 forventer vi at I giver besked i Aula.

Hvis I er sent på den en dag håber vi, at I vil respektere at vi er i gang med en aktivitet i gruppen og derfor forsigtigt lister ind med Jeres barn.

På den måde sikrer vi, at de andre børn ikke bliver distraheret i aktiviteten.

Det er altid en god ide at holde sig ajour på Aula, eller spørge os på stuen, hvis I planlægger fridage eller gerne vil komme senere, så I ved hvilke aktiviteter der er planlagt den pågældende dag.