Velkommen

Velkommen til Børnehuset Mariehønen.

Kort omkring Mariehønens pædagogiske profil

Vi er et børnehus der har fokus på leg og læring igennem nærværende og anerkende relationer, hvor vi understøtter barnets personlige og følelsesmæssige udvikling. Dette gør vi bl.a. ved at være tydelige i vores mimik, toneleje, øjenkontakt – og ved at spejle barnets følelser.

Vi understøtter barnets leg ved at arbejde bevidst med de tre læringsrum. Derudover vægter vi barnets selvhjulpenhed i alle hverdagens rutiner.

Vi arbejder med målrettede og planlagte forløb, hvor vi som voksne er nysgerrige sammen med børnene. Samtidig arbejder vi også med at følge barnets spor og være opmærksomme på, hvad barnet og børnegruppen er nysgerrige på, og/eller har brug for at få understøttet igennem fokuserede pædagogiske forløb.

Vi betragter alle børn og voksne som værende en del af et værdifuldt fællesskab, hvor alle bidrager med noget betydningsfuldt.